رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟ ۵ ماده غذایی که مصرف منظم آنها به افزایش هوش کمک می‌کند ویزیت‌های نجومی روانشناسان | از ۳۵۰ هزارتومان تا ۲ میلیون تومان! کلاس‌های دانشگاه‌ها تعطیل شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

به کارگیری ۱۵هزار دستگاه اتوبوس حمل‌ونقل عمومی برای سفر‌های تابستانی و اربعین

  • کد خبر: ۱۷۸۸۴۳
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷
به کارگیری ۱۵هزار دستگاه اتوبوس حمل‌ونقل عمومی برای سفر‌های تابستانی و اربعین
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از به کارگیری ۱۵ هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی، ظرفیت ناوگان دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و کارخانه‌ها خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حمیدرضا شهرکی با اشاره به آغاز پیش‌فروش بلیت سفرهای اربعین اظهار کرد: از امروز و با هماهنگی ستاد مرکزی اربعین، طرح پیش‌فروش بلیت به مقصد مرزهای هدف اربعین از سوی شرکت‌های حمل‌ونقل اقدام آغاز شده و با شناسایی تقاضا جهت هر مرز اوج خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد حمل‌ونقل اعم از وسایط نقلیه شخصی و ناوگان حمل‌ونقل عمومی در حوزه جاده‌ای انجام می‌شود، عنوان کرد: سال گذشته ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس در سفرهای اربعین و در حوزه جابجایی زائران فعال بوده و امسال نیز علاوه بر این، ۳۰۰۰ دستگاه مینی‌بوس با متوسط عمر پایین و ۸۰۰۰ دستگاه سواری پلاک عمومی نیز برای انتقال زائران به مرزهای کشور در مسیرهای کوتاه به کار گرفته می‌شود.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: همچنین با اوج‌گیری بازگشت زائران به کشور، می‌کوشیم از ظرفیت ۲۴۸۰ دستگاه اتوبوس پلاک عمومی که به‌عنوان سرویس ایاب و ذهاب در اختیار شرکت‌ها و کارخانه‌ها برای تسهیل در سفر مسافران استفاده کنیم و تقاضا داریم این مراکز همکاری کنند و جهت سرویس ایاب و ذهاب کارکنان از ظرفیت‌های دیگر استفاده کنند و به‌مدت حداقل یک هفته در زمان اوج بازگشت این اتوبوس‌ها در اختیار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار گیرد.

شهرکی با بیان اینکه متوسط مسافت طی‌شده توسط اتوبوس‌ها بالغ‌بر ۴۵۰ کیلومتر و این میزان برای ناوگان سواری و مینی‌بوس نزدیک به ۱۵۰ کیلومتر است، افزود: از سویی با محاسبه شاخص درست بخش حمل‌ونقل یعنی محاسبه بر مبنای نفرکیلومتر در سفر، در سفرهای اربعین ۸۲ درصد از کل میزان نفر کیلومتر جابجایی مسافرین در حوزه ناوگان اتوبوسرانی متمرکز است و سهم مینی‌بوس و سواری پلاک عمومی برون‌شهری ۱۸ درصد است. بر اساس برآوردهای انجام‌شده، جهت پاسخگویی به اوج بازه زمانی بازگشت مسافران یعنی از یک روز مانده به اربعین تا چهار روز پس از آن، برای خدمات‌دهی به ۹۰۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز است.

کمبود ۷۰۰۰ اتوبوس برای پوشش سفرهای تابستانی

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به تلاقی سفرهای اربعین با سفرهای تابستانه مردم و نیاز آن‌ها به استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی، گفت: بر این مبنا در این ایام و برای محاسبه خدمات‌دهی در وضعیت مناسب به منظور پوشش خدماتی همزمان سفرهای تابستانه و سفرهای اربعین، حداقل ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر مورد نیاز است.شهرکی با بیان اینکه از همه راهکارهای موجود برای پوشش هرچه مناسب‌تر خدمات‌دهی استفاده می‌شود، گفت: در حالی سال گذشته در سفرهای اربعین متوسط ضریب اشغال مسافر در وسایل نقلیه شخصی دو سرنشین بود، امسال از مردم درخواست می‌شود با افزایش این عدد به سه سرنشین، استفاده از این ظرفیت ۱۰۰ درصد استفاده شود.

وی اظهار کرد: از سویی ستاد مرکزی اربعین تکالیفی را در حوزه بهبود خدمات‌رسانی برای دستگاه‌های اجرایی تعیین و آن‌ها را مکلف به پای کار آوردن ناوگان در اختیار اعم از اتوبوس و ون کرده است، در حالی سال گذشته در مجموع ۷۰۰ ناوگان از این طریق برای جابه‌جایی مسافران استفاده شد که امسال با انجام هماهنگی‌های زودهنگام و تاکید دولت به دنبال افزایش این سهم هستیم.

استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه با هدف اجاره ۱۰۰۰ اتوبوس

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عنوان کرد: یکی دیگر از سیاست‌های اتخاذشده برای جبران بخشی از کمبود ناوگان، انعقاد تفاهم‌های دوجانبه‌ با کشورهای همسایه و با هدف استفاده از ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس استیجاری است.

شهرکی تاکید کرد: از سویی با توجه به اینکه در ایام سال ۵۲ درصد سفرها به‌صورت درون‌استانی و ۴۸ درصد برون‌استانی انجام و از سویی از ناوگان اتوبوس‌رانی عمدتا برای سفرهای برون‌استانی استفاده می‌شود، به منظور خدمات‌دهی به سفرهای تابستانه ظرفیت ناوگان مینی‌بوس و سواری در شبکه درون استانی را پای کار می‌آوریم.

وی خاطرنشان کرد: در کنار همه اقدامات صورت‌گرفته برای جبران کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی در ایام سفرهای اربعین، با هماهنگی‌های صورت گرفته شرایط خدمات‌دهی به زائران در ایام اربعین امسال به مراتب بهتر از سال گذشته پیش‌بینی می‌شود. همچنین در ایام اربعین امسال و برای نخستین بار ظرفیت محدودی برای پیش‌فروش بلیت در سفرهای بازگشت فراهم شده تا زائرانی که برنامه سفر پیش‌بینی شده و دقیقی دارند، بتوانند نسبت به تهیه بلیت بازگشت خود نیز اقدام کنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->